Optimize Edilmiş URL Yapılarını Kullanın
Şimdi, uluslararası SEO stratejinizin daha “sayfadaki” yönlerine dönmeye başlayacağız.
Uluslararası pazarlar için SEO'dan yararlanmak istiyorsanız, sitenizin her dil sürümünün Google ve diğer arama motorları tarafından tamamen dizine eklenebilir olması önemlidir. Bu, çevrilmiş her içeriğin kendi özel URL'sine ihtiyacı olduğu anlamına gelir.
Örneğin, sitenizin orijinal İngilizce versiyonu siteniz.com'da ve İspanyolca ana sayfası siteniz.com/es adresinde bulunabilir .
Uluslararası arama motoru optimizasyonu için çalışan üç yaygın URL yapısı vardır:
Alt klasörler – yukarıdaki örnekte olduğu gibi her dil için bir alt klasör oluşturursunuz. Örneğin, orijinal gönderi siteniz.com/example-post adresinde ve İspanyolca sürümü siteniz.com/es/example-post adresinde olacaktır .
Alt alanlar – her dil için bir alt alan oluşturursunuz . Örneğin, orijinal gönderi siteniz.com/example-post adresinde ve İspanyolca sürümü es.yoursite.com/example-post adresinde olacaktır .
Ayrı etki alanları – her dil için ayrı bir yerelleştirilmiş etki alanı adı kullanırsınız. Örneğin, orijinal gönderi siteniz.com/example-post adresinde ve İspanyolca sürümü siteniz.es/example-post adresinde olacaktır .
Google, her üç yaklaşımın da uluslararası bir arama motoru optimizasyonu perspektifinden kabul edilebilir olduğunu söylüyor, bu yüzden çoğu kişisel tercihe bağlı.
Şüpheye düştüğünüzde, alt klasör yaklaşımını kullanmak harika bir başlangıç noktasıdır çünkü uygulanması en kolay olanıdır ve karmaşık alan eşlemesi gerektirmez.
Kaynak : https://www.muhasebegonulluleri.com/seo … u-yarisma/
Last edited by sametonsuz (2022-03-24 19:16:51)